نقد و بررسی بازی Forza Motorsport 4
 
بگو هستی2
سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 22:42 ::  نويسنده : نیما تهی

 

با اين كه فورزا 4 پيشرفت‌هايي نسبت به عنوان بزرگ فورزا 3 داشته است، ولي با اين حال احساس مي‌كنيد همه چيز را قبلا ديده‌ايد. اين درست كه بازي‌هاي مسابقه‌اي ذاتشان اين طوري است كه تكراري مي‌شوند (مگر چند پيست در دنيا داريم يا چند ماشين در سال جديد ساخته مي‌شود كه انتظار تغييرات اساسي داشته باشيم؟) ولي فورزا 4 كمي زيادي شبيه فورزا 3 است. تقريبا اكثر ماشين‌ها و جاده‌ها را البته با گرافيك و جزئيات كمتر قبلا در فورزا 3 ديده‌ايد. با تمام اين تفاسير اصلا نمي‌توان گفت اين شماره ارزش خريدن ندارد.

در درجه اول اگر از آن جمله افرادي هستيد كه براي مدت‌هاي زيادي فورزا 3 را بازي مي‌كرديد برايتان يك سورپرايز وجود دارد. شما مي‌توانيد اطلاعات خود را از فورزا 3 به اين شماره منتقل كنيد و اين يعني ديگر لازم نيست تا گنجينه‌گرانبهايي را كه برايش زحمت زيادي كشيده‌ايد، دوباره جمع آوري كنيد. البته هر آنچه داشته‌ايد، منتقل نمي‌شود ولي با پول‌هايي كه در اختيارتان قرار مي‌گيرد ماشين‌هايي را تهيه مي‌كنيد كه در ابتداي بازي وقتي گاراژتان را مي‌بينيد از تعجب ممكن است خشك‌تان بزند.تراز رانندگي‌تان هم سر جايش خواهد بود.

اين يعني همان بازي با گرافيك بهتر و همان تجربه كه بايد ادامه‌اش بدهيد. البته شايد اين موضوع با مذاق بعضي‌ها كه دوست دارند تجربه‌جديدي داشته باشند و از اول زحمت بكشند و كلكسيون جديدي بسازند، خوش نيايد كه خب آنها مي‌توانند فايل ذخيره‌شان را بازيابي نكنند! البته بايد بدانيد كه خيلي زود هم به ماشين‌هاي فراري 430، آئودي R8، گالاردو و بوگاتي دسترسي پيدا مي‌كنيد. با درست پيچيدن سر پيچ‌ها، دريفت‌هاي بموقع و زودتر به خط پايان رسيدن، امتياز تجربه به دست مي‌آوريد و ارتقا پيدا مي‌كنيد و رسيدن به هر تراز مساوي است با يك ماشين جديد.

در ضمن در اين نسخه حتي مي‌توانيد از بين چند ماشين، كادوي دلخواه‌تان را انتخاب كنيد. در فورزا 3 بازي‌كننده آزادي بيشتري داشت ؛ يعني هر زمان و با هر ماشين و هر جايي كه مي‌خواستيد قسمت تك نفره را پيش مي‌برديد ؛ ولي الان ممكن است ساعت‌ها مجبور باشيد با يك ماشين رانندگي كنيد. البته مسير خود را مي‌توانيد انتخاب كنيد، ولي معمولا ماشين‌ها به شما ديكته مي‌شوند يا در بهترين حالت از ماشين‌هاي داخل گاراژتان استفاده مي‌كنيد.

 

از طرفي اين موضوع شما را براي خريدن ماشين‌هاي بيشتر بي نياز مي‌كند. قبلا ماشين‌تان هم با شما ارتقاي تراز پيدا مي‌كرد، ولي الان به اين شكل تغيير كرده است كه اگر فقط از ماشين‌هاي يك كمپاني استفاده كنيد، آن كمپاني هم در عوض با پول نقد به عنوان جايزه يا ارتقاي اجزاي ماشين‌تان از شما قدرداني مي‌كند. اگر ماشين‌تان را به دلخواه عوض كنيد يا حتي مجبور باشيد كه عوض كنيد، خب ديگر از اين جايزه‌ها و تخفيف‌ها و ارتقاها خبري نيست تا دوباره به كمپاني ديگري وفادار شويد.

در وهله‌دوم گرافيك بازي فوق‌العاده است و ماشين‌ها و جاده‌ها به طرز شگفت‌انگيزي پرجزئيات طراحي شده‌اند. نورپردازي خيره‌كننده است و از سايه‌ها بخوبي استفاده شده است، طوري كه واقعا حس رانندگي در آفتاب به بازي‌كننده منتقل مي‌شود.

جزئيات داخل ماشين‌ها هم قابل قبول است تا بازي‌كننده‌هايي كه ترجيح مي‌دهند از دوربين‌هاي متعدد بيرون ماشين استفاده نكنند و از داخل كابين به رانندگي بپردازند هم راضي باشند. طبيعي بودن صداي ماشين‌ها هم كه ديگر به يك موضوع عادي تبديل شده و موسيقي هم مثل هميشه خوب است. كنترل ماشين‌ها نسبت به فورزا 3 خيلي بهتر و واقعي‌تر شده و رانندگي با آنها لذت بخش‌تر است. هوش مصنوعي بهتر شده و اين طور نيست كه واقعا براحتي بتوانيد رقيبان‌تان را جا بگذاريد.

 

آنها كاملا تخريبي عمل مي‌كنند و در تلاش هستند تا هر چه بيشتر مانع راه يافتن شما به مرحله بعد شوند. اگر اشتباه كنيد يا به در و ديوار بزنيد، با فشردن دكمه‌اي به سبك شاهزاده پارسي مي‌توانيد به 10 ثانيه قبل برگرديد و حركت خود را تصحيح كنيد. البته اين قابليت به نظر ما اصلا خوب نيست؛ چرا كه واقعيت ماجرا و لذت تكرار هر پيست را از بين مي‌برد. حالت‌هاي كمكي ديگري هم در بازي وجود دارد كه هيجان آن را از بين مي‌برد مثل كمك در ترمز كردن يا خط‌هاي فرضي كمكي. با اين حال شما در انتخاب مختار هستيد و اگر از هيچ يك از آنها استفاده نكنيد، يك خودروي فراري فوق العاده جايزه مي‌گيريد و در آخر در صورت استفاده از آنها پول كمتري هم گيرتان مي‌آيد.

در نهايت قسمت چندنفره فورزا 4 حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. اين بار تعداد كاربران از 8 به 16 افزايش پيدا كرده است كه مسابقه‌ها را جذاب‌تر مي‌كند. علاوه بر مسابقه‌هاي مستقيم، دِرَگ، دريفت و مسابقه‌موش و گربه بسيار جذاب و هيجان انگيزند. علاوه بر آن، امكان برگزاري چند مسابقه همزمان داخل يك پيست وجود دارد. ماشين بازها هم مي‌توانند ماشين‌هايشان را با توجه به تنوع زياد لوازم ماشين كه در بازي وجود دارد اسپورت كنند و با هم به اشتراك بگذارند يا خريد و فروش كنند. اگر كسي را براي آنلاين بازي كردن پيدا نكرديد، اصلا نگران نباشيد چون مي‌توانيد در پيست‌ها به شكستن ركورد ديگران بپردازيد و براي اين كار با سايه‌اي از ماشين رقيب‌تان كه همان مسير را رفته است مسابقه مي‌دهيد و اگر بتوانيد آن را شكست دهيد، دوست‌تان باخبر خواهد شد.

 

ديگر قابليت اضافه شده به بازي، قابليت استفاده از كينكت است. با استفاده اختياري از كينكت مي‌توانيد به بررسي ماشين‌ها بپردازيد يعني مي‌توانيد دور و اطراف ماشين را نظاره كنيد، درها را باز كنيد و ببنديد، كاپوت و صندوق عقب را بررسي كنيد و داخل ماشين بنشينيد و نگاهي به داشبورد بيندازيد. البته استفاده از كينكت به همين موضوع محدود نمي‌شود و كارهاي ديگري هم در حين بازي مي‌توانيد به وسيله آن انجام دهيد. در كل فورزا 4 اتفاق خوبي است كه براحتي مي‌تواند تا دو سال ديگر طرفدارانش را سرگرم نگه دارد. مقايسه آن با گرن توريسمو را هم به خودتان واگذار مي‌كنم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • در این شهر...
  • پری دانلود
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بگو هستی2 و آدرس begoohasti2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 53511
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 53511
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید